sobota, 21 września 2019

Omophagia, Vitriol, Hate Eternal i Nile 11 września 2019 roku w Bazylu (fotorelacja)



















Fotorelacja jak zwykle spóźniona, ale tak czy owak napiszę z pamięci kilka słów o tym koncercie, gdyż na pewno jest godny zapamiętania. 11 września 2019 roku w poznańskim Bazylu mieliśmy do czynienia z koncertem, który powinien zadowolić najbardziej wymagających fanów death metalu. Pierwszym zespołem, który zaprezentował się w trakcie tego koncertu byli Szwajcarzy z Omophagia. Nietypowy jak na death metal image sceniczny, gdyż muzycy wystąpili w eleganckich garniturach. Muzycznie całkiem interesujący i rytmicznie zróżnicowany death metal z głębokim growlingiem i świetnymi solówkami. Death metal Omophagia na tyle mi się spodobał że kupiłem na CD ich ostatni album "646965" (2019, Unique Leader).

Na koncert Amerykanów Vitriol czekałem dość długo i ku mojemu rozczarowaniu Amerykanie znacznie skrócili swój występ wskutek nieszczęsnej obsuwy technicznej. Chaotyczny i jednocześnie techniczny death metal muzyków z Portland to istna mieszanka wybuchowa. Death metal pełen jadu i autentycznej wściekłości. Karl Sanders z Nile bardzo chwalił ich debiutancki album "To Bathe from the Throat of Cowardice" (2019), który w rzeczy samej jest kawałem bestialskiego death metalowego mięcha. Koncert Amerykanów był gwałtowny i dziki, acz niestety stanowczo za krótki. "To Bathe from the Throat of Cowardice" kupiłem na CD w Media Markcie kilka dni później i właśnie w tej chwili się tym albumem raczę.

O dwóch kolejnych koncertach weteranów z Hate Eternal i Nile nie będę się zbytnio rozpisywał, gdyż oba mi się podobały. Hate Eternal - koncertowo świetnie, brzmieniowo tak sobie. Czuć w death metalu Hate Eternal tą specyficzną aurę Morbid Angel. Gniotący ciężar, potężne riffy i wspaniałe solówki Erika Rutana. Miło było zobaczyć Nile na żywo po kilku latach i posłuchać utworów ze starszych albumów. Chyba najlepszy koncert wieczoru. Muszę koniecznie odświeżyć sobie starsze albumy, bo niektórych już kilka lat nie słuchałem. Kapela Karla Sandersa w koncertowej formie. Przekrojowy set obejmujący niemal wszystkie poprzednie albumy. Nowy materiał "Vile Nilotic Rites" już niedługo - premiera 1 listopada 2019 roku. Sam Karl Sanders niemal ciągle uśmiechnięty i wyraźnie zadowolony z gorącego przyjęcia przez polskich maniaków i z obecności dwóch muzyków Vitriol tuż przy scenie.

Set-lista Nile: "The Blessed Dead", "Sacrifice Unto Sebek", "Kafir!", "Call to Destruction", nowy numer "Long Shadows of Dread", "In the Name of Amun", "The Fiends Who Come to Steal the Magick of the Deceased", "Kheftiu Asar Butchiu", nowe numery "Vile Nilotic Rites"i "Snake Pit Mating Frenzy", "The Howling of the Jinn", "Sarcophagus".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz