piątek, 1 marca 2019

Ascension, Venenum i Necros Christos w Bazylu, 14 lutego 2019 roku (galeria)



















Tym razem dłuższej relacji nie będzie, gdyż z braku czasu zaniedbałem sprawę w relacjonowaniu i swój opis tego koncertu ograniczę do minimum. Inna sprawa że jestem sporadycznie aktywny na tym blogu - kiedyś widziałem większy sens w jego prowadzeniu. Wszystkie niemieckie zespoły (black metalowy Ascension, black death metalowy Venenum czy death black doom metalowy Necros Christos) stanęły na wysokości zadania, choć koncert Ascension był tylko poprawny i Niemcy w pewnym momencie mieli problem z mikrofonem. Venenum miło mnie zaskoczyli, gdyż kapela ma wyraźne ciągoty rockowo-progresywne, w czym ich muzyka jest nieco zbliżona do Tribulation z czasu "The Formulas of Death" (2013). Z ich długograjem "Trance of Death" z 2017 roku warto się zapoznać. Najbardziej podobał mi się jednak koncert Necros Christos. Mocny, brutalny, pełen energii, znakomicie zagrany. Przypomniał mi się ich gig wraz z Bestial Raids i Grave Miasma jeszcze w starym Bazylu, choć wtedy było pod sceną jeszcze intensywniej i brutalniej (w dużej mierze dzięki dzikiej publiczności i większej frekwencji). I pomimo że okultystyczna otoczka wielu kapel metalowych staje się powoli oklepana i nużąca (przynajmniej dla mnie), jednak w muzyce Necros Christos pełni ważną rolę - tak samo zresztą jak egzotyczne bliskowschodnie instrumentarium. Nie pamiętam już w tej chwili set-listy Niemców, na pewno zagrali "Va Koram do Rex Satan" i "Nine Graves". Ich trójpłytowe wydawnictwo "Domedon Doxomedon" (2018) to podobno ich ostatni album. Szkoda.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz