sobota, 11 marca 2017

Above Aurora i Mord'A'Stigmata w Bazylu, 11.03.2017 (fotorelacja)



















Zastanawiałem się czy iść na ten koncert i jak tylko dowiedziałem się że ten weekend mam wolny stwierdziłem że chyba trzeba. Poznańskiego black metalowego tria AA nie miałem okazji widzieć pod koniec ubiegłego roku w Blue Note, więc trzeba było zaległości nadrobić, tym bardziej że ich debiut "Onwards Desolation" (2016) to całkiem smaczny krążek. Na żywo muzyka Above Aurora potrafi całkiem nieźle przytłoczyć złowieszczym nastrojem - to black metal raczej utrzymany w umiarkowanym tempie, niekiedy zahaczający o black doom. Z "Onwards Desolation" miałem sposobność zapoznać się na bandcampie Pagan Records i byłem ciekaw jakie kawałki z niego zabrzmią na żywo. A tu pewna niespodzianka, gdyż trio zaprezentowało bodaj dwa nowe black doomowe walce, które zapewne znajdą się na przyszłym materiale Above Aurora. Warto przyglądać się bliżej temu zespołowi, gdyż grają wyróżniającą się, gęstą i atmosferyczną muzykę.

A Mord'A'Stigmata? Cokolwiek nagra ta kapela to wiem że będzie to dobre i unikalne. Nie inaczej jest z najnowszym albumem zespołu z Bochni, czyli "Hope" (2017), na którym co prawda jest coraz mniej black metalu - ciężko mi tak naprawdę scharakteryzować te hipnotyzująco-depresyjne dźwięki, w których wyczuwam echa Neurosis czy nawet Swans i zimnej fali. Nadal w "Hope" tli się buzująca agresja, acz album wydaje się być lżejszy i bardziej przyswajalny niż poprzednie materiały Mord'A'Stigmata. Tym razem miał miejsce koncert zespołu bez kapturów, które zdecydowanie zaczęły być przez wiele kapel nadużywane. Nihil w wywiadzie dla Noise Magazine też stwierdził że zrezygnuje z zamaskowanych występów Morowe. Wracając do wyśmienitego koncertu Mord'A'Stigmata kapela skupiła się na zagraniu kawałków z "Nadziei", lecz pojawiła się także "The Mantra of Anguish" z EP-ki "Our Hearts Slow Down" (2015). Zabrakło mi niesamowitej kompozycji "Ansia", która powinna polecieć na bis. Tak czy inaczej koncert wyborny, przenikliwy, poruszający, choć nieco zbyt krótki. Frekwencja raczej dopisała - było około 100 osób, czyli więcej niż na słynnych gigach gwiazdorów z Scream Maker. :-)

Nagrania koncertowe:

Mord'A'Stigmata - https://www.youtube.com/watch?v=jkaKlAQmobM
Above Aurora - https://www.youtube.com/watch?v=F9ADEsQ-q1o

Wczoraj stuknęło mi 400 000 odwiedzin - w dużej mierze dzięki wpisowi o niebieskim wielorybie. Całkiem nieźle jak na kompletnie niszowy blog. Chyba częściej powinienem pisać o samobójstwach i dziwacznych morderstwach niż o wszystkim innym, gdyż takie teksty są najczęściej tutaj czytane.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz