niedziela, 2 października 2016

Opuszczony kościół ewangelicki i sala gimnastyczna



















1) Wpierw Obrzycko, Wielkopolskie - Tamtejszy opuszczony kościół ewangelicki kusi by go eksplorować, ale niestety obiekt jest zamknięty na cztery spusty - zatem wejście do niego jest utrudnione. Obszedłem jedynie go dookoła i zajrzałem przez wybitą szybę do środka. Inna sprawa że w Obrzycku byłem jedynie przejazdem, miałem mało czasu by się rozeznać w możliwościach wejścia, poza tym na forgotten.pl wielbiciele Urban Exploitation piszą że ludzie mieszkający wokół Kościoła (rzadko otwieranego dla zwiedzających) potrafią zadzwonić na Policję, gdy ktoś w nim buszuje. W trakcie zwiedzania opuszczonych miejsc wolę być niewidoczny dla innych. Miejscówka zachęca mnie jednak do powrotu.

2) Opuszczona sala gimnastyczna w pobliżu jeziora Rusałka - Zahaczyłem o to miejsce uprzednio jakieś dwa lata temu, ale niedawno przyjrzałem się mu dokładniej. Niewiele jest w tym dość posępnym i ponurym miejscu do oglądania - trochę grafitti na ścianach, zdezelowana tablica do koszykówki, coś przypominającego kotłownię. Można się wspiąć na dach, co też uczyniłem. Większa sala niedostępna. Jeśli wybieracie się eksplorować opuszczone miejsca warto wziąć ze sobą latarkę, gdyż w ciemności można natknąć się na nie zawsze przyjemne niespodzianki.

Krótkie zajawki filmowe z tego drugiego miejsca:

https://www.youtube.com/watch?v=uT6xLU4kOZY
https://www.youtube.com/watch?v=SnjECo1clTE

Daty odwiedzin: 28 i 30 września 2016 roku.

2 komentarze:

  1. Opuszczone kościoły mają niezwykły klimat. Pamietam, że zrobiło to na mnie wrażenie w Czechach, bo tam na wsiach mnóstwo kościołów stoi opuszczonych i zamkniętych. W Polsce opuszczony kościół to rzadkość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najbliżej Poznania mam opuszczony kościółek w Morasku. Bardzo ładny jest też w Pisarzowicach. Może niebawem wrzucę jakieś zdjęcia z Moraska, jak znajdę trochę czasu. Przy okazji dziś napisałem nowy tekst. No i czekam na Twój o West Memphis Three. Pozdrawiam.

      https://pl.wikipedia.org/wiki/Pisarzowice_(wojew%C3%B3dztwo_wielkopolskie)

      Usuń