niedziela, 28 maja 2017

Urbex w Spale: FWP Żubr i Stanica ZHP



















Moje rodzinne strony. W sobotę 27 maja 2017 roku miałem zjazd rodzinny w Opocznie (85-letnie urodziny mojej babci). Wraz z rodziną zahaczyliśmy po drodze o Tomaszów Mazowiecki (widziałem pozostałości Mazovii, opuszczonej mleczarni i fabryki Wistom z okna samochodu - nie było szans na urbex) i na trzy godziny zajechaliśmy do Spały. Zamiast siedzieć przy stole ze znajomymi rodziców zdecydowałem się połazić po sportowo-wypoczynkowej Spale i rozejrzeć się w ramach urban exploringu. Dotarłem do pozostałości ośrodka wypoczynkowego Żubr (ośrodek i restauracja Pod Krasnalem zostały wyburzone bodaj w 2015 roku) w formie piwnic, w których spędziłem jakieś 20-25 minut natykając się na kilka fantów z przeszłości obiektu (jakieś filiżanki, przegniłe czerwone fotele, itd.) Lubię takie zawilgocone podziemia, dla większości rudery. Są piękne w swoim rozkładzie.

Drugi obiekt, który udało mi się zwiedzić jeszcze tego samego dnia to Stanica ZHP Rawa Mazowiecka - intrygował mnie od czasu gdy ktoś wrzucił go na forgotten.pl. Ciekawy obiekt w mych rodzinnych stronach znajdujący się w lesie w pobliżu parku liniowego w Spale. Dostęp bezproblemowy, cisza, spokój, brak ochrony. Osiem domków letniskowych, zadaszona stołówka z zapleczem kuchennym, natryski, budynek administracyjny - obiekt dość dobrze zachowany (zapewne do czasu), ale widać że niestety zainteresowali się nim paintbollowcy i miejscowi. W pobliskim Inowłodzu znajduje się opuszczony ośrodek wypoczynkowy, ale na niego nie było już czasu.

Tak czy inaczej gdziekolwiek bym nie zawitał choćby na kilka godzin to staram się ten czas wykorzystać na urbex.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz