poniedziałek, 1 lipca 2013

Warszawski Zombie Walk - 29 czerwca 2013 roku (galeria)












30 czerwca postanowiłem się wybrać do Warszawy na koncert Neurosis i Terra Tenebrosa. Wychodzę na dzień przed koncertem z Dworca Centralnego o godzinie 18 i widzę jakieś zbiorowisko pod Pałacem Kultury. Podchodzę bliżej i co się okazuje? Akurat rusza Zombie Walk. Jestem fanatycznym miłośnikiem horrorów o żywych trupach, zatem taka inicjatywa jest dla mnie ze wszech miar chwalebna. Dobrze, że miałem przy sobie aparat fotograficzny, więc udało się zrobić kilka zdjęć. Pierwszy Zombie Walk miał miejsce w październiku 2003 roku w Toronto (liczył 6 uczestników), Ontario, wcześniej w sierpniu 2000 roku odbył się flash mob obejmujący żywe trupy na Konwencie Gier Gencon w Millwakuee. Zaraza zombie z Kanady rozpleniła się na inne państwa. Pionierem pierwszego rodzimego marszu zombich jest Warszawa (czerwiec 2007). Potem zaczęły dołączać inne polskie miasta np. Poznań czy Tarnów. Jeśli chodzi o żywe trupy obecne na Zombie Walk AD 2013 to obejmowały one m.in pielęgniarkę z "Silent Hill", pannę młodą w sukni utytłanej krwią czy zmartwychwstańców w maskach gazowych. Jako fan Eurohorroru o zombies oraz kultowych produkcji ojca chrzestnego gatunku George'a A. Romero ("Noc żywych trupów", "Świt umarłych", "Dzień umarłych") popieram takie akcje z całego serca. Wszystkie zdjęcia są mojego autorstwa. Jak widać proces zombifikacji wśród młodych Polaków postępuje. Co na to Jules Cotard? :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz